مشارکت مردم دسیسه های دشمنان را خنثی می کند

استاندار آذربایجان‌غربی  گفت: سطح بالای مشارکت درانتخابات قدرت نفوذ نظام را درمناسبات جهانی تقویت کرده وتوطئه ها و دسیسه های دشمنان را خنثی و بی اثر می کند.

به مشارکت مردم نیاز داریم
به گزارش روابط عمومی فرمانداری ارومیه؛ محمدصادق معتمدیان جمعه شب پس از بازدید از محل فرمانداری این شهرستان در جمع مدیران ستاد انتخابات مرکز استان  گفت: نظام اسلامی ما متکی به مردم بوده ومنشا اصلی اقتدار و قدرت کشور همین صندوق های رای است.

وی با اشاره به توطئه های دشمنان برای ایجاد شکاف های قومی و مذهبی از طریق برجسته ساختن برخی مشکلات افزود: درسایه اتحاد و همدلی و قدرتی که با حضور مردم در پای صندوق های رای ایجاد می شود بر همه مشکلات و کاستی ها غلبه خواهیم کرد.

معتمدیان در بخشی دیگر از صحبتهای خود در فرمانداری ارومیه؛ به خود فرایند انتخابات نیز پرداخت و اظهار کرد: باید ضعفها، چالشها، و نقاط قابل بهبود در فرایند انتخابات،  احصاء و برای بهبود آن برنامه ریزی دقیق و درست انجام داد.

وی ادامه داد: انتخابات بر پایه چهار مولفه  امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت برگزار می شود.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به میزان 25 تا 30 درصدی مشارکت در کشوری مانند انگلیس افزود: دنیا نظاره گر این انتخابات و مشارکت بالای ایرانیان در سرنوشت خویش است.

وی با بیان اینکه انتخابات باید عامل انسجام باشد تصریح کرد: نباید به گونه ای عمل شود  که گسلهای قومی را فعال و زمینه را برای سواستفاده گروهای واگرا فراهم ساخت.

مقام عالی استان در این بازدید از زحمات فرماندار و دیگر اعضای اجرایی انتخابات در مرکز استان تشکر کرد و گفت: الکترونیکی شدن انتخابات ضریب امنیت را بالا برده ولی فرایند برگزاری  را اندکی زمان بر می کند.

غلام حسین عماری فرماندار ارومیه نیز در جریان بازدید استاندار به ارائه گزارش از روند انتخابات پرداخت و گفت: با عنایت به توصیه های استاندار محترم و در راستای بهبود شرایط و سهولت حضور مردم در پای صندوق های رای امسال 10 درصد به تعداد شعب اخذ رای در ارومیه افزوده شد .

وی با بیان اینکه 549 حوزه  اخذ رای در شهرستان ارومیه وجود دارد گفت: 6 شعبه از این تعداد به اقلیتهای دینی ارومیه اختصاص دارد.

عماری با بیان اینکه فرایند انتخابات برای هیات های اجرایی از ماهها قبل آغاز شده خاطرنشان کرد: انتخابات امسال در ارومیه با 12 هزار نفر در قالب هیات های اجرایی در حال برگزاری است که برای آموزش آنان و همچنین ایجاد هماهنگی های بین دستگاهی جلسات متعدد و دوره های مختلفی برگزار کردیم که همه این ها در راستای ایجاد شرایط مطلوب برای مردم جهت اعمال خواست و اراده ی خود در امور کشوراست.

فرماندار ارومیه افزود: همه فرایندهای برگزاری انتخابات تحت همان چهار مولفه امنیت سلامت، مشارکت و رقابت اجرا شده و  در نهایت امانت داری و دقت این فرایند تا انتها ادامه خواهد داشت.